Hamulec pneumatyczny zaciskowy Coremo B-N jest obsługiwany za pomocą sprężyn śrubowych, które generują stałą siłę zacisku. Siły hamowania dwóch standardowych modeli, B-1N i B-2N, wynoszą odpowiednio 1300 [N] i 2600 [N]. Aby zwolnić hamulec, wymagane jest ciśnienie powietrza nie większe niż 6 [bar].
Hamulec musi być zainstalowany poziomo, tak aby ciężar steru nie spoczywał na dźwigniach. Na życzenie hamulec może być wyposażony w układ wyważania dźwigni, umożliwiający instalację pionową, określając, czy ster strumieniowy ma wskazywać na godzinę szóstą (H6) lub dwunastą (H12). Zacisk żeliwny SG jest skonstruowany tak, aby wytrzymał naprężenia mechaniczne i cieplne wytworzone zgodnie z zadowalającymi współczynnikami bezpieczeństwa. Okładziny można wyregulować tak, aby powierzchnie tarcia chwytały tarczę hamulcową we wszystkich punktach.
Hamulec nadaje się do zastosowań, w których wymagane są awaryjne, postojowe lub serwisowe.

B-N  Zalety
  • Siła hamowania F: B-1N 1300 N B-2N 2600 N
  • Dynamiczny moment obrotowy:
    = F • (promień dysku wm – 0,032) = Nm
  • Maksymalne zużycie całkowite:14 mm
  • Grubość nowej okładziny:16 mm
  • Ciągła pojemność cieplna Qc:1,7 kW
  • Ciągła pojemność cieplna dla podwójnej okładziny Qc:2,7 kW
  • Minimalne ciśnienie uwalniania:5 barów
  • Podane wartości momentu obrotowego uzyskuje się za pomocą:
    n. 4 sprężyny na 1N n. 8 sprężyn dla 2N i 3N
  • Wykres pokazuje zmianę momentu obrotowego dla każdego milimetra zużycia okładzin
  • Wyreguluj zgodnie, aby uzyskać prawidłową wartość momentu obrotowego